יום שני, 14 באפריל 2008

דרור חסידים: הסינים מוכנים להשקיע הרבה משאבים ברכישת ידע טכנולוגי

פרופסור דרור חסידים מתלהב ממה שמתרחש כיום בסין. "מתרחשים כאן תהליכים היסטוריים ברמה יומיומית. הנה רק לפני חודש וחצי החליטו הסינים על ביטול המס על החקלאות בכדי לתת לחקלאים בכפרים יכולת כלכלית ולקדם אותם כמו האזרחים בערים הגדולות. "
"הסינים משקיעים הרבה מאוד ברכישת ידע טכנולוגי מכל התחומים ובתחום החקלאי בפרט" אומר פרופסור דרור חסידים בזכות האינטרס העצום שיש להם בקידום הכפרים.

על היכולת של חברות ישראליות לפרוץ לשוק הסיני אומר פרופסור דרור חסידים כי הישראלים חייבים ללמוד להתאזר בסבלנות מול הסינים. "אצל הסינים צריך להתנהג כמו הסינים ולישראלים קשה להבין את זה. הישראלים למשל מאוד ממהרים ומאוד לוחצים בעוד שהסינים רואים בזה משהו מאוד אופנסיבי ולא מכובד".
עוד נקודה על השוני בין הישראלים לסינים מעלה פרופסור דרור חסידים: "הישראלים מאוד ממהרים ומאוד לוחצים. והסינים רואים בזה משהו מאוד אופנסיבי ולא מכובד. הישראלים מאוד תכל'ס ורוצים מאוד מהר וזה יוצר בעיה. המנטליות הסינית היא רחוקה להיות כזו."
"דבר חשוב שהישראלים צריכים ללמוד על הסינים היא שהדברים לא הולכים בצורה מהירה. יש לא מעט בירוקרטיה" אומר דרור חסידים. צריך להכיר את התרבות, את תרבות האנשים, ליצור קשרים, לבנות מערכת אמון ובעיקר להבין כי זה פשוט שוק שונה ומדינה שונה"