יום רביעי, 16 באפריל 2008

דרור חסידים על שירותי הבריאות בסין - 1

פרופסור דרור חסידים, ישראלי היושב בבייג'ין ומלמד מנהל עסקים באוניברסיטת פקין טוען כי שירותי הבריאות הסינים זקוקים לרפורמה ודחופה.

"אם בישראל יש כמה מעגלי בריאות, רופא משפחה, קופת חולים ולאחר מכן בית חולים, הרי שהחולים הסינים מגיעים ישירות אל בית החולים" מספר דרור חסידים. "כך נוצר מצב בו יש עומס כמעט בלתי אפשרי על בתי החולים ובחדרי המיון ובמחלקות ישנם מטופלים שדורשים אישפוז בכפיפה אחת עם חולי שפעת".

דרור חסידים גם מספר כי אם המצב בערים הוא קשה אבל עדיין אפשרי, הרי שבכפרים המצב כמעט בלתי אפשרי. אין כמעט רופאים ולמרות שהממשל מנסה לעודד רופאים לעבור לפריפריות הרי שהמצב הזה מאוד קשה.,

"זה לא שאין שם בתי חולים מתקדמים" טוען דרור חסידים. "ישנם שם כמה בתי חולים מאוד מתקדמים. בביקור עם ד"ר דווידסון ממכבי בשנת 2005 הציגו בפנינו בתי חולים מאוד מתקדמים ואף ד"ר דווידסון התפעל ואמר שמדובר בבתי חולים מהמתקדמים בעולם". העניין הוא שבתי חולים אלו מיועדים בעיקר לאנשי ממשל או לעשירים ולא לאזרח הסיני. "

"אין ספק שלישראל יש הרבה מה להציע בתחום הרפואה לסין" אומר פרופסור דרור חסידים. "עוד לפני הציוד והטכנולוגיה הרפואית שמאוד מתפתחת בישראל, קודם כל המודל, המודל של קופות החולים, המודל של שימוש בכרטיסים מגנטיים".
"אחת הבעיות במערכת הבריאות הסינית היא שכשאדם מגיע לבית החולים, אין שום רקורד רפואי, כאילו הגיע לשם פעם ראשונה" מספר דרור חסידים. "כרטיס מגנטי יאפשר לאדם להוציא את כל התיק הרפואי שלו, להציג למה הוא רגיש, הסטוריית אישפוזים וכן הלאה".

פרופסור דרור חסידים מספר כי הוא נמצא כיום במשאים ומתנים להביא מישראל את הגישה הזו של שמושים בכרטיס מגנטי כמו גם את השיטה של מעגלי הרפואה