יום רביעי, 30 באפריל 2008

דרור חסידים: מזלם של הסינים שייש להם את הרפואה הסינית המסורתית

דרור חסידים מספר כי מאוד קל לקבל אישורי מחלה בסין. לדבריו הוא פוגש לא מעט סטודנטים ההולכים לבית החולים, אומרים שהם חולים ומיד מקבלים תרופות ואישורים רפואיים. "מכירת התרופות היא מקור ההכנסה העיקרי של בתי החולים וכאמור, מאחר ומערכת הבריאות הסינית במצב כל כך רעוע, הרי שהם משחררים מבית החולים כמה שיותר מהר".

"לא קל להיות חולה בסין" מדגיש דרור חסידים. זה כמובן תלוי במי שאתה. אם אתה בעל אמצעים, או פקיד בממשל, הרי שבהחלט תקבל את הטיפול הנדרש, אבל לאנשים פשוטים לא פשוט. בוודאי שלא לכאלו שגרים מחוץ להרים הגדולות."

"המזל הגדול של הסינים הוא שיש להם את הרפואה המסורתית" אומר דרור חסידים. "הרפואה הסינית המסורתית מפותחת במיוחד והיא הדומיננטית בכל נושא הרפואה. יש להודות, היא הרי מפותחת וגם מקובלת בכל העולם, גם בישראל. השילוב של רפואה מערבית יחד עם רפואה אלטרנטיבית סינית הוא דבר מקובל וידוע. בסין כמובן שזה חזק יותר"

דרור חסידים מספר כי בעצמו התנסה בסין בשל איזו בעיה רפואית והוא נעזר במומחה לדיקור סיני שדרך אגב, כששמע כי הוא ישראלי ויהודי, סיפר לו כי הוא מכיר את הרמב"ם. בכלל הם מעריצים את היהודים. אני מכנה את זה אפלייה מתקנת"

"ככלל, הסינים הם מאוד בריאים" מספר דרור חסידים. הם פחות סובלים מהמחלות שכל כך נפוצות במערב כמו לחץ דם גבוה, התקפי לב ועוד מחלות נוספות. אורח החיים הסיני הוא בריא מאוד. רובם רזים והתזונה שלהם המבוססת מירקות ודגים מאוד בריאה."

מעבר לזה, הסינים עוסקים הרבה בספורט וביוגה, טאייצ'י ועוד. אם אתה מסתובב בבקרים ברחובות, אתה יכול לראות מאות ואלפי בני אדם המתרגלים טאיי צ'י. מספר דרור חסידים